Thursday 18 August 2016

Edisi Sihat - Perubatan Alternatif (Bahagian Kedua)

Aku memilih Perubatan Alternatif kerana gerak hati aku. Tapi dalam masa yang sama, aku buat kajian juga mengenai salah satu kaedah Perubatan Alternatif ini. Dan....aku memilih kaedah Perubatan Jawi daripada HPA Group. 

Anda pernah dengar tentang Kopi Radix - Mai Secawan?


Tapi aku bukanlah nak menceritakan tentang Kopi Radix disini.  Aku nak bercerita tentang Perubatan Jawi ini yang telah diasaskan dan berasal dari Jejawi, Perlis oleh Tn. Hj. Ismail Hj Ahmad.

Dibawah anak syarikat Jawi Medical Herb - ada barisan pengamal perubatan yang berasaskan kaedah alternatif ini. Ada beberapa kaedah perubatan yang digandingkan bersama didalam Jawi Medical Herb, iaitu:

1-Perubatan berasaskan herba
2-Kaedah akupuntur
3-Kaedah bekam
4-Kaedah kiropraktik
5-Urutan saraf
6-Urutan Jantung

Dan, aku telah memilih seorang pengamal perubatan daripada Jawi Medical Herb ini iaitu: 


Puan Khadijah Bt Jaafar



Puan Khadijah di Klinik Perubatan Alternatif beliau di Damansara Damai, Sungai Buloh, Selangor.




Diantara kursus-kursus yang beliau telah jalani untuk melayakkannya sebagai pengamal Perubatan Alternatif Jawi Medical Herb




































Kepada yang berminat untuk mencuba rawatan Alternatif ini, boleh menghubungi Puan Khadijah di nombor telefon bimbit beliau: 012-6265486

No comments:

Post a Comment